16 December 2013

Chocolate Hazelnut Crinkle Cookies




I love visiting other blogs and bookmarking stuff that I'd like to try. There are so many good blogers with fantastic recipes, and my list is becoming longer and longer.
This recipe comes from a Croatian blog called 'What's for dessert?'. Tamara is very passionate about her desserts, which is clearly displayed in the way she writes and presents her blog. I didn't change a thing in her recipe; biscuits came out very pretty and aromatic. I will make them again!
Original recipe (in English too):
http://cake-cookie-pie.blogspot.com.au/2012/11/daring-bakers-november-2012-twelve-days.html

Ingredients:
100 g toasted hazelnuts
2 tablespooons granulated sugar
200 g finely chopped chocolate
300 g all purpose flour
2 tablespoons unsweetened cocoa powder
2 teaspoons baking powder
3/4 teaspoon salt
80 g softened butter
100 g sugar
2 large eggs
60 ml milk
1 teaspoon vanilla extract
granulated sugar and confectioners sugar for coating




Raspuknuti Keksici

Volim posjecivati druge blogove, zaviriti u njihove kuhinje i 'bukmarkirati' sta bih voljela isprobati. Toliko je divnih blogova sa receptima i lista postaje sve duza i duza.
Konacno pronadjoh malo vremena za isprobam neke od njih.
Danas predstavljam recept sa Tamarinog bloga 'What's for dessert?'. Vidjala sam mnoge verzije ovih raspuknutih kolacica, ali sam se odlucila za Tamarinu verziju, posto mi se cini da je veliki ljubitelj slatkih stvari i da tu svoju ljubav zna i-te-kako pasionirano prenijeti u virtualni svijet. Nisam promijenila niti najmanju sitnicu u receptu; Keksi su ispali divni!
Originalni recept:
http://cake-cookie-pie.blogspot.com.au/2012/11/daring-bakers-november-2012-twelve-days.html


13 comments:

  1. Love crinkle cookies! Yours has turned out beautifully.

    ReplyDelete
  2. Prekrasno izgledaju, njamiii...idem po recept !!

    ReplyDelete
  3. Savršeni su! Stavljam ih na popis ;)

    ReplyDelete
  4. I am also bookmarking so many recipes to realize in the future:)

    ReplyDelete
  5. Your cookies turned out lovely. Crinkled cookies always reminded me of snow :)

    ReplyDelete
  6. Love those cracks! Chocolate and hazelnuts too! :)ela
    p.s. how about those updates?

    ReplyDelete
  7. Savršeno su ti ispali! I ja Pinam sve što mi se sviđa i mislim da ću iduću godinu početi s "čišćenjem" pinova za probati:) Mislim da sam i ja jednom radila ove rapuknute kolačiće i znam da su odlični.

    ReplyDelete
  8. Hvala ti na lijepim riječima :) i drago mi je da si se u niz recepata odlučila baš za onaj s mog bloga. Obožavam raspuknute keksiće (i raditi i jesti) i prekrasno su ti ispali.

    ReplyDelete
  9. Uvek su mi interesantni i obožavam ih bez obzira što se jako dobro znamo:) Divni su.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...